Има ли смисъл да отворя онлайн магазин за храна?

Автор -

Онлайн търговията в Швеция расте бързо и през тази година всяко четвърто домакинство там е пазарувало онлайн храни. Интернет продажбите на храни и напитки наистина правят пробив в Швеция, според статистики на GFK. До септември тази година поръчките на храни онлайн са се равнявали на 500 милиона евро (5.4 милярда крони). Това съставя 4.2 % от тоталните продажби на храни в страната.

Всички големи вериги за храни в Швеция в известна степен са осигурили своето онлайн присъствие. Проучването на GFK сочи, че четирите най-големи компании съставят общо 39% от онлайн продажбите на храни. Тези компании обаче не разбират толкова добре спецификите на интернет пазара, както и уникалността на процеса по продаване онлайн и затова баланса не е на тяхна страна в случая.

Изработка на онлайн магазин

Според специалисти в проучването, собствениците на онлайн магазини знаят как да предложат добро обслужване, удобна доставка и привлекателни цени. Докато големите вериги не се съобразяват с онлайн правилата по продажби, то доминацията в този сегмент ще принадлежи на други онлайн магазини, които удовлетворяват пазаруващите онлайн.

Това проучване, макар и да важи за пределите на Швеция, може да послужи като полезен източник за български предприемачи, които обмислят да отворят свой онлайн магазин за хранителни стоки (храни, напитки, плодове, зеленчуци и т.н.). Най-големият урок е, че не трябва да се тревожите от доминацията на големите вериги. Важното е да имате какво да предложите и то да отговаря на определени потребителски нужди.

Ако се интересувате от отварянето на онлайн магазин за храна, можем да ви дадем безплатна консултация. Пишете ни в сайта или ни се обадете.

Прочетете още:

С колко расте броят на хората, които пазаруват от интернет в България?

Как да намеря фирма за изработка на онлайн магазин?

/изображение: http://joethegoatfarmer.com