Всеки онлайн магазин има поне една голяма аудитория – ключова група от хора, които искат продукта, който търговеца продава. Тези аудитории са определяни от стандртни фактори – интереси, възраст, пол и т.н. В тези групи, обаче, има и купувачи с по-различни характеристики, които не са съвсем очевидни и лесни за проследяване. Тук идваме ние с малко полезна вътрешна информация за типа клиенти, които е много вероятно да пропускате, когато планирате стратегиите на вашия онлайн магазин.
1. Лайф-хакери и Направи-си-сам фенове
Това са хора, които обичат да използват продукти за алтернативни цели. Лайф хак сайтовете са онлайн сбирки на милиони хора онлайн. Ако успеете да идентифицирате алтернативен начин на ползване на вашия продукт, вие ще имате шанс да достигнете до изцяло отделна аудитория. За целта ви препоръчваме да интегрирате алтернативното ползване на продуктите в продуктовите изображения, визуализации, видео, описанието на продукта и т.н. Така по-лесно ще „продадете“ алтернативния облик на вашия продукт.
2. Минималисти, които обичат да пазаруват от онлайн магазин
Как да продавате на хора, които са приели философията да притежават по-малко? Елементарно – като демонстрирате истинската стойност на продукта. Това е вървежен вариант при продукти, които имат за цел да заместят нуждата от други продукти или продукти, които лесно могат да се „сгънат“ (например сгъваем стол или маса).
Как да привлечете вниманието на тези хора? Използвайте специалните „вълшбени“ думички, които да приковат вниманието на минималистите – „качество“, „издръжливост“, „мултифункционалност“. Тези купувачи обръщат внимание повече ба стойността, отколкото на цената. Не ги забравяйте!
3. Привърженици на местното производство
Този тип клиенти проявяват своеобразен вид патриотизъм към нещата, които пазаруват. За тази цел, ако продавате стоки от бъгларски производител – храна, бижута, картини, друг вид изкуство, то не забравяйте да изработите етикети „Произведено в България“. Това ще се хареса на този тип клиенти и ще ги накара отново да изберат вас. В страна с малък пазар като България, където има много вносни стоки, това правило може да се окаже дори по-печелившо за вашия онлайн магазин, отколкото подозирате.
Включете една от тези групи в следващата си кампания и не пропускайте да наблюдавате ефекта, който ще има върху продажбите ви.
/изображение: http://joethegoatfarmer.com