Коледен маркетинг за вашия онлайн магазин

Автор -

Коледните празници наближават, а малко преди тях е и Черният петък – традиция на големи разпродажби в последния петък на ноември, която в последните години завладя и българските търговци и потребители. В цял свят по това време на годината се бележи ръст в продажбите през онлайн магазини. Затова не трябва да пропускате и вие да се възползвате от възможността да спечелите нови клиенти и да повишите продажбите си. За тази цел сме подготвили 4 маркетингови съвета, които ще бъдат полезни за вашия онлайн магазин през празничния сезон.

Онлайн маркетинг

1. Използвайте социалните медии интегрирано

Използвайте социалните медии като среда, в която да обединявате другите си маркетингови активности. Това означава, че каквато и активност да предприемете с онлайн магазина си, социалните медии трябва да ви служат само като канал, през който да я обявите публично. Много търговци правят грешката да генерират съдържание във фейсбук, но не и в сайта на онлайн магазина си. Приоритета ви трябва да е съдържанието в онлайн магазина – ако то е добро, интересно и полезно, потребителите сами ще го споделят и популяризират в социалните мрежи.

2. Украсете социалните си профили с коледни графики

Всяка социална мрежа предлага персонализиране на профила с профилни изображения и бекграунд графики/кавъри. Ако нямате под ръка графичен дизайнер, който да ви помогне, сайтовете като fcoverphotos.com или Canva предлагат готови решения, а с Pixlr можете лесно да добавите текст върху графиките.

3. Обявете конкурси във Facebook, Twitter и Instagram

Конкурсите са забавен начин да използвате социалните медии, особено покрай празниците. Ако досега не сте организирали такъв конкурс и се колебаете дали ще се справите с техническата част от организацията, можете да използвате платформа като Antavo, която ще ви предложи лесен начин, по който да реализирате желаният от вас конкурс – може да е конкурс за видео, снимка, слоган или каквото прецените, че е подходящо за вашите клиенти.

4. Изпратете празнични картички и пожелания на лоялните клиенти

Индивидуалното отношение към потребителите винаги е било добре приемано. Можете да изпратите директни съобщения до клиентите, които ви следят в Twitter или да изпратите email лично до потребителите. Във фейсбук профила на онлайн магазина ви можете да публикувате също празнична картичка, адресирана до всичките ви клиенти.

Дните преди тези празници са онова време от годината, в което е най-лесно да генерирате нови печалби и да изпробвате маркетинговите си тактики – да проверите кое работи и кое не с вашите потребители. На тази база ще можете да определите и по какъв начин да управлявате маркетинга на магазина си занапред. Затова е препоръчително да се възползвате от благоприятните условия за стартиране бизнес, които предпоставят дните преди коледните празници, като ни пишете на info@raz.bg. Специалистите от RAZ.bg ще ви помогнат да въведете онлайн магазина си в представителен вид за нула време.