С кои закони трябва да се съобразява онлайн магазина ми?

За много ентусиасти, които гледат към възможността да стартират онлайн магазин стои неясен въпросът със законите, с които трябва да се съобразят при навлизането в това начинание. Най-напред трябва да се обърне внимание на това, че не е препоръчително името на вашият домейн да е сходен с името на регистрирани марки. По същият начин и дизайнът на онлайн магазинът ви не бива да наподобява дизайнът на други сайтове на регистрирани марки. Онлайн магазините от RAZ.bg позволяват лесно да персонализирате дизайна на сайта си и да сте уникални.

Закона за електронната търговия в онлайн магазин

Освен авторското право, трябва да имате предвид и Закона за защита личните данни. Това означава, че трябва да пазите личните данни на своите онлайн клиенти. Това е от първостепенна важност за потребителите, така че е препоръчително да оповестите, че информацията, която ви предоставят при направата на продажба, ще бъде съхранявана прилежно. Можете да го оповестите в страницата с Условия за ползване или в потвърждаващ имейл за направена поръчка.

Запомнете, че изпращането на потвърждение за получена поръчка до клиента е задължително, тъй като това потвърждение дава правна сила на сключената сделка и тя вече има статута на сключен онлайн договор.

Закона за защита на потребителите регламентира дистанционните продажби (каквито са продажбите през онлайн магазин). Според този закон потребителят има право да върне закупената стока в 14-дневен срок от получаването й без да посочва причината за това, без да дължи обезщетение и без да поема разходите за това. Препоръчително е да информирате онлайн потребителите си за това тяхно право, защото това ще повиши доверието им към вас.

Другите съображения, които трябва да имате със Закона за електронната търговия се отнасят към рекламата. Когато пращате електронна поща с рекламно представяне на продуктите в онлайн магазина ви, трябва задължително да отбележите в писмото, че това е непоискано съобщение и има търговски характер. Писмото трябва ясно да показва кой е подателят и да определя ясно условията за ползване на промо оферти, отстъпки или други специални предложения.