Съвети за създаване на лоялност към онлайн магазин

Винаги е било по-евтино да поддържате лоялна клиентска база отколкото да набирате нова такава. Затова е важно да по-малките онлайн търговци да изградят лоялно отношение у потребителите си. Но как се изгражда лоялност у човек, който за първи път пазарува от вас? Това е въпрос, който има своя отговор.

В предишни теми сме говорили за това колко е важно да предлагате безплатни мостри и кодове за отстъпки на своите клиенти. Тези неща са свързани с лоялността и сега ще разгледаме по-детайлно как можете да привлечете потребителя да пазарува за втори път от вашия онлайн магазин.

Лоялност в онлайн магазин

Обикновено, когато клиентът получи поръчката си, се случват едно от следните три неща:

  • клиентът се разочарова;
  • очакванията на клиента са оправдани;
  • очакванията на клиента са надминати;

Клиентът може да се разочарова и то не по ваша вина. Но ако вие изпратите това, което клиентът е поръчал и доставката не се забави, то вероятността да оправдаете очакванията му е голяма. Ако добавите към поръчката някои дребни неща, можете да надминете очакванията, които клиентът е имал към вас. Така ще изградите връзка, която ще създаде предпоставка за следваща покупка от вашия онлайн магазин.

За какво може да служи добавката към поръчката?

  • Крос продажби. След като вече знаете каква е поръчката на клиента, можете да предположите какъв друг продукт би отговорил на неговите нужди. Направете предположение и информирайте клиента си за възможността да се сдобиe с този продукт чрез рекламна брошура или нещо друго, което можете да добавите към поръчката.
  • Клиентът се чувства специален. Добавянето на таргетирано послание като добавка към поръчката ще създаде впечатление, че вие взимате на сериозно потребителското удовлетворение.

Най-популярните добавки към поръчки

1. Отстъпки

Една от най-популярните добавки, които търговците в цял свят добавят към поръчките са талони с отстъпки. Можете да поръчате талони с размерите на визитна картичка, които да изпращате заедно с поръчката. Винаги можете да пратите такъв талон и по електронна поща, но картичката ще напомня по-настоятелно на клиентът, че го очаква отстъпка при следваща покупка.

Примерният текст на картичката може да бъде:

  • Безплатна доставка на следващата поръчка.
  • 5 лв. Намаление при следваща поръчка над 50 лв.
  • 20% отстъпка при следваща поръчка.

2. Мостри

Мострите са добавена стойност към поръчката, която клиентът получава. Чрез тях запознавате потребителя с други ваши продукти. Добър аргумент да ги провокирате да направят втора поръчка от вашия онлайн магазин.

3. Малки подаръчета

Подобно на мострите, малките подаръчета също са приятна изненада за всеки клиент. Можете да подарите каквото и да е било на клиента – изненадата винаги оставя положително впечатление. Следователно няма да ви е нужен сериозен бюджет за малки подаръци.

Добавките към поръчката целят да добавят стойност и да надвишат очакванията на потребителя. Както е при всеки тип маркетинг, така и при добавките можете да тествате реакциите на клиента към всяка една от изброените три опции. Резултат може да бъде само един – изграждане на лоялност у вашите онлайн клиенти, повишаване на продажбите и генериране на приходи.