Три типа съобщения за имейл маркетинга на вашия онлайн магазин

Автор -

Имейл маркетингът е един от най-прецизните и лесни начини за един онлайн магазин да комуникира с клиентите си. Много проучвания и изследвания сочат, че усилията, които се влагат в имейл маркетинга, генерират най-надеждните възможности за печалба. Изпращането на персонализирани съобщения до клиентите е много умен ход от страна на един онлайн магазин, затова подготвихме три възможни подхода за вашия бизнес.

Имейл маркетинг съобщения за онлайн магазин

1. Благодарствено съобщение след първа поръчка

Всяка една покупка в онлайн магазин е съпровождана от имейли, които информират клиента за статуса на поръчката му. Те обикновено потвърждават поръчката, известяват клиента за доставката и служат за обратна връзка след доставяне на поръчката. Ако клиентът е нов и поръчва за първи път от вашия онлайн магазин, можете да изпратите допълнителен имейл, с който да му благодарите за доверието и да го приветствате с добре дошъл. Целта е да се убедите, че клиентът е доволен от пазаруването.
Този благодарствен имейл може да съдържа информация за отстъпки и комплименти при следващи поръчки, линк към релевантно съдържание от блога на онлайн магазина, който да дава различни идеи и съвети, свързани с поръчания продукт, контакти за връзка.

2. Покана за потребителски отзив

Писали сме много за потребителските отзиви и връзката им с доверието на потребителите. Накратко: потребителските отзиви могат да убедят потребител да вземе решение за покупка; отзивите се използват като реклами, като публикации в социалните медии и като маркетинг. Предимствата са на лице, но стои въпросът как да мотивирате потребителите да споделят отзив за продуктите ви? Отговорът е прост – молите ги учтиво за това.

Сценарият е следният: изпращате благодарствен имейл за направената поръчка, обяснявате на кратко как потребителските отзиви ще бъдат полезни на другите потребители и прикачвате линк към страницата на продукта, където клиентът ви може да напише своя отзив. Това е само молба и не бива да предлагате нищо в замяна. Ако клиентът ви напише отзив на продукта, чак тогава можете да му благодарите в нов имейл и да му предложите отстъпка или някакъв друг комплимент. Но това е само препоръчително, не и задължително. Онлайн магазините на RAZ.bg са с вградена функционалност за потребителски отзиви, така че този сценарий е съвсем реалистичен за търговците.

3. Съобщение за напомняне

Ако продуктите, които продавате са консумативни – например козметика, хранителни добавки и т.н. – има смисъл да припомняте на клиентите си, че е време да се завърнат във вашия онлайн магазин, за да се снабдят с нови количества от вашите продукти. Съобщението трябва да е персонализирано и да се отнася само за продукта, който вашият клиент е поръчал преди това.

Кои от трите типа съобщения използвате за вашия имейл маркетинг? Споделете в коментарите.