Стратегията с цените в онлайн магазина е важен фактор за целия маркетинг на бизнеса ви.
Цената е онзи елемент от маркетинг микса, който най-пряко определя стойността на печалбите ви.
Изборът на правилната стратегия за цена в онлайн магазин може да ви помогне да постигнете пазарните си цели. Стратегията с намаленията е полезна, ако имате нужда от допълнително трафик към магазина и осъществяването на продажби в кратък срок. Ако смятате да използвате намалението като маркетингов инструмент в дългосрочен план, ще се сблъскате с някои негативни ефекти.
Какви отстъпки можете да направите?
1. Отстъпки от цената в онлайн магазин за количество
Съвсем нормално е да предложите отстъпка на клиенти, които пазаруват в големи количества. А вариантът за клиентите, които пазаруват често, но малки количества е да им изпращате безплатен продукт след като направят определен обем от поръчки във времето. Този тип отстъпки възнаграждават лоялността на клиента ви.
2. Сезонни отстъпки / разпродажба
Сезонните отстъпки често се правят, за да се повишат продажбите в началото на сезоните. Тези отстъпки са краткотрайни и трябва да се има предвид, че ако се прилагат прекалено често има риск клиентите да започнат да пазаруват само когато има обявена разпродажба. Това може да навреди на жизнения цикъл на новите продукти.
Предимства на отстъпките
Даването на отстъпки при пазаруване ще ви помогне да спечелите лоялността на клиентите ви и да ги накарате да се върнат във вашия онлайн магазин. Промоционалните сезонни отстъпки ще ви дадат временни предимства, които да максимизират продажбите ви. Те трябва да обхващат кратък период, за да изпълнят целите си – повече продадени артикули, благодарение на което ще освободите складовата наличност и временно ще си повишите приходите.
Минуси на политиката с отстъпки
Помислете за продуктовото позициониране преди да изберете стратегията за отстъпки. Потребителите асоциират ниската цена с ниско качество, особено в случаите с продукт, който не им е добре познат. Намаляването на цената на продукта крие риска да го представи като нискокачествен. По този начин за сметка на новите клиенти, привлечени от ниската цена, е вероятно да изгубите други клиенти, които ще изберат продуктите на конкуренцията, защото ще ги смятат за по-качествени.
Не забравяйте, че ниските цени ще увеличат продажбите временно, защото в момента, в който друг онлайн магазин обяви алтернативна цена, е вероятно да изгубите трудно завоювания си пазарен дял. Конкурентите лесно могат да „изкопират“ вашите цени или дори да ги подбият.
__
За да популяризирате максимално ефективно промоционалните цени на вашия онлайн магазин ви препоръчваме да подготвите рекламни банери от типа „50% намаление“, „Разпродажба на всички продукти“ и подобни. В случай, че се съмнявате в уменията си на графичен дизайнер, специалистите от Готови онлайн магазини – RAZ.bg са готови да реагират на такива поръчки.