Развитието на дигиталния свят през 2015 г.

Всяка година интернет пейзажът се анализира от дигиталната агенция на Mary Meeker. Тя наблюдава как хората в цял свят използват интернет – каква част от тях го ползват от мобилния телефон, как прекарват времето си онлайн и кои компании и индустрии печелят най-много от това. Резултатите от наблюденията й винаги са интересни и е полезно да бъдете в час с тях.

Тенденциите в онлайн маректинга и търговията през 2015

Едни от акцентите, на които онлайн търговците трябва да обърнат внимание през остатъка от 2015 са:

1. Мобилният интернет се ползва все повече; към момента от 2.8 милиарда интернет потребители – с 8% повече от 2014 г. (една от основните причини за това защо ви е нужен онлайн магазин с мобилна версия)
2. Мобилните данни са с 69% повече от изминалата година, а 55% от мобилния трафик е видео съдържание.
3. През 2008 г. американците са прекарвали средно по 20 минути на ден в сърфиране през мобилен интернет. Тази година те прекарват близо три часа. Повече отколкото се задържат върху лаптопа си.
4. Мобилните технологии управляват 24% от времето, което отделяме на медиите, но заема само 8% от приходите от мобилна реклама.
5. Facebook и Twitter се разрастват, но не както преди. Месечният ръст е по-малък.
6. Вертикалните реклами са по-гледани от хоризонталните реклами от смартфон по данни на Snapchat.
7. Facebook има по 4 милиарда видео гледания на ден, 75% от които са през смартфон.
8. 5-те най-важни социални мрежи в САЩ за тинейджърите са Instagram, Twitter, Facebook, Snapchat и Tumblr.
9. Онлайн магазините продават все повече.

Делът на мобилното гледане на видео расте от всички видео гледанията, но то има свои много специфични изисквания. Заради начина, по който хората държат телефоните си, възникна нуждата от създаването на вертикално видео съдържание. Основната причина за това е, че малко хора обръщат телефона си в пейзажен изглед. Думите на Мийкър са, че видеото не става по-голямо, а по-малко, вертикално и мобилно.

Макар и изследванията и наблюденията в по-голямата част да засягат американска публика, може да се твърди, че това са тенденциите, които трябва да очакваме и у нас. Вероятно по-бавно, но със сигурност те ще ни достигнат по същия начин, по който Instagram достигна и до България, макар и със закъснение. Ако имате въпроси, можете да ги зададете като коментар.