Какво е локален маркетинг и как помага на онлайн магазина?

Случвалo ли ви се е някога да търсите онлайн информация за областта, в която живеете и в последствие да не откриете нищо? Невъзможността да се открие локална информация предоставя големи маркетингови възможности на местни търговци да се позиционират като обществени експерти – това са хората, към които можете да се обърнете за информация в квартала, градски събития и дори за информация за други онлайн и/или физически магазини.

Как ще стане това?

1. Добавете локална информация в сайта си

Добавете адреса си в страницата с контакти. Целта е да улесните местните клиенти в контакта им с вас. Ако онлайн магазинът ви има няколко физически адреса, можете да направите детайлни упътвания и да ги визуализирате чрез Google Street View или с дизайн по ваш избор.

Например, ако решите да се доверите за изработка на онлайн магазин на RAZ.bg, вграждането на подобни елементи става лесно, защото те са заложени в нейните инструменти. Дори и вашият магазин да ползва друга услуга, вграждането на такава функционалност не би трябвало да е трудно.

Изработка на онлайн магазин

2. Пишете блог публикации за местното общество

Един от най-добрите начини да затвърдите местната си експертиза е да пишете за обществото, от което сте част. Пишете какви събития се случват на местна почва – например ако имате онлайн магазин за био храни и участвате във фермерски базари, то непременно трябва да разкажете в блога си за тези базари. Това пряко засяга местното общество. Вие сте част от него и пишейки за него, го опознавате по-добре. Това знание от друга страна ви дава предимство в таргетирането на бъдещите кампании в онлайн магазина.

Какви теми трябва да приготвите за местното общество? Можете да се фокусирате върху местни новини и местни събития, благотворителни дейности в квартала или пък списък от типа „10 неща в квартала, които трябва да видите/посетите/опитате“.

  • пишете така, че текстът да е лесен за обработка от търсачките. Включете ключова дума в блог публикациите, която да присъства в текста два или три пъти.
  • публикувайте често. От честотата на публикуване зависи това колко ефективно ще се появява блога ви в гугъл. Но все пак качеството трябва да стои преди количеството – това е единствената сигурна аксиома при постоянно променящите се алгоритми на Google.
  • фокусирайте се върху темите. Колкото по-фокусирани са статиите ви, толкова по-добре гугъл може да ги разбере и да ви „възнагради“ за усилията с добро класиране. Бъдете съсредоточени в нишата, за която пишете – в случая нишата е местното общество и неговите нужди.
  • потърсете други местно блогъри. Ако намерите полезна информация, написана от тях, можете да я споделите в социалните си профили и да се надявате, че те също ще върнат услугата.

3. Станете ‘Local Guide’ в Google Maps

Гугъл предлага уникална програма, която се казва Local Guides. Тя представлява глобално общество от откриватели, които споделя своите открития в Google Maps. Те помагат на другите на намеря най-добрите места в града, да създадат нови приятелства, да се възползват от определени възможност, за които иначе трудно биха разбрали сами. Гайдовете пишат отзиви и добавят снимки за локални места. За да станете Local Guide е нужно да имате Google+ профил, да сте над 18 години и да се запишете в програмата.

Google възнаграждава гайдовете с определени облаги, но истинската полза е във влиянието, което ще получите, помагайки на други хора.
Позиционирането като експерт в обществото може да бъде много полезно за онлайн търговец, ако продуктите, които продава са пряко свързани с местния бизнес. Използвайте съветите, които изброихме по-горе и отдадеността ви към местното общество няма да остане незабелязана.