Отворих онлайн магазин, а сега какво следва?

Започването на ново начинание като електронната търговия е съпроводено с много върпосителни в главата на начинаещия онлайн предприемач. Не е нужно да търсите отговорите на тези въпроси в дебели книги, лекции и казуси. Несигурността е единственият проблем, който възпрепятства онлайн търговецът да дефинира правилните въпроси и следователно отговорите, които ще направят електронния магазин успешен. Ако ви е трудно да преглътнете неувереността си, то ви съветваме да прочете този пост внимателно, защото ще ви посочи първите стъпки, които е препоръчително да следвате веднага след изработка на вашия онлайн магазин в РАЗ.

 

изработка онлайн магазин

 

Стъпка №1Качването на продукт в онлайн магазина ще ви запознае с основните функционалности, които можете да ползвате при предлагането на даден артикул и е добро въведение към другите стъпки:

  • избор на цена
  • качване на снимки и описание
  • избор на метод за плащане
  • избор на метод за доставка

 

Стъпка №2: Изборът на цена е добре да бъде съобразен с конкуренцията, която ще имате в лицето на други онлайн магазини. Можете да си позволите по-голяма свобода при избора на цена в случай, че продавате уникални артикули, ръчна изработка или лимитирана серия, която не може да се открие никъде другаде.

Стъпка №3: Снимките на продукта трябва да го показват в най-добрата светлина. Ако снимките представят артикула, който продавате от различни ъгли и дори в ситуация, в която се ползва, то това ще е още по-убедително за потребителите, които го разглеждат.Описанието е важно да е кратко, конкретно и оригинално.

Стъпка №4: Методите на плащане зависят от вашите потребители. Вероятно ще ви е необходимо време, за да опознаете клиентите си и препдочитанията им за плащане, но дотогава можете да предлагате опцията наложен платеж и банков превод. Те се използват още от зората на интернет пазаруването в България и всеки потребител е запознат с тях. В последствие ще ви помогнем да определите дали e нужно вграждането на модули за плащане с карта.

Стъпка №5: Метода за доставка може да бъде с куриер или чрез лично предаване на ръка. Това зависи както от предпочитанията на търговеца, така и от предпочитанията на клиента. Ако имате възможност – предложете и двата варианта, в последствие ще определите кои варианти работят по-добре за удобството и на двете страни. Колкото повече опции, толкова по-добре. Ако нямате собствен магазин – може да оставяте продуктите при познати, които разполагат с помещение на централно място във вашия град.

Конкретните стъпки е добре да се допълват. Освен, че можете да информирате клиентите си за вашите условия за плащане, доставка, можете да публикувате и други данни, които ще улеснят процеса – например – телефонен номер за постоянна връзка или skype. Това ще вдъхне доверие на вашите потребители и ще са наясно с условията за пазаруване във вашия онлайн магазин по всяко време. Съветваме ви да опишете тези условия кратко и ясно. Маркирайте важните пасажи чрез подчертаване, уголемен шрифт или чрез цвят. Веднъж след като сте извървели тези първи стъпки от управлението на онлайн магазина, можете да започнете да обмисляте и други стратегии, които да ви направят още по-атрактивни и конкурентни в необятния интернет пазар.